Veruit de meeste aankopen worden vandaag de dag op basis van online aanwezige informatie gedaan. Internet is cruciaal voor elk bedrijf geworden. Daarom moet uw bedrijf online een autoriteit worden én blijven. Sales en marketing zijn niet langer los van elkaar te zien. Marcus Sheridan en Danielle Navas – Brandt leggen in They Ask, You Answer uit hoe een organisatie nog klantgerichter kan worden: verkopers en marketeers worden één team en hierdoor kan uw bedrijf uitgroeien tot dé marktleider in uw branche.
Marcus Sheridan
Het boek begint met de Werdegang van auteur Shiridan: al snel na het begin van de Kredietcrisis in 2008 ging zijn zwembadbedrijf failliet. Verderop vertelt hij hoe hij er door middel van wat hij noemt They Ask, You Answer weer bovenop komt.
Danielle Navas-Brandt
Kort en kernachtig
De indeling van het boek is heel overzichtelijk. Het is onderverdeeld in 7 delen met elk een aantal, doorgaans zeer korte hoofdstukken. Dat maakt het boek prettig leesbaar. De schrijvers beperken zich niet tot de theorie, maar laten aan de hand van diverse casestudies zien wat zij aan de lezer over willen brengen.
De delen omvatten elk een thema, zoals het opbouwen van vertrouwen, de impact op salesteams en de noodzaak van een videocultuur. In de loop van het boek wordt ook duidelijk hoe They Ask, You Answer het bovengenoemde zwembadbedrijf van de schrijver heeft gered.
They Ask, You Answer is een allesomvattende bedrijfsfilosofie. Niet alleen sales, maar zeker ook de communicatie kunnen er stevig door veranderd worden. Er zit ook een stevige dosis psychologie bij. Het zevende deel omvat een aantal voorbeelden van hoe They Ask, Yoy Answer in Nederland wordt toegepast.
Het boek is toegankelijk geschreven – een zekere Amerikaanse inslag is er wel in terug te vinden, onder andere door de overvloedige hoeveelheid Engelse termen. Wellicht had er ook voor een pakkende Nederlandse vertaling van de filosofie gekozen kunnen worden.