Laatste nieuws

Grootste beurs en festival voor impactmakers komt naar Utrecht

De KNVB Campus brengt uw meeting in beweging

Congresland Oostenrijk: The Austrian Way

Congresland Slovenië: Groen, actief & gezond

Lessen uit de Formule 1 voor goed leiderschap

  • 1 juni 2023
Meetingsplatform Meetingsplatform
Meetingsplatform
  • Home
  • Meetings

      Online presentatie van de beste locaties voor uw vergadering, congres, evenement of training.

      TOP LOCATIES

      BeNeLux

      Vind de beste locaties voor uw bedrijfsmeeting in de gehele Benelux

      TOP LOCATIES

      Nederland

      Vind de beste locaties voor uw bedrijfsmeeting in Nederland

      TOP LOCATIES

      België

      Vind de beste locaties voor uw bedrijfsmeeting in België

      TOP LOCATIES

      Luxemburg

      Vind de beste locaties voor uw bedrijfsmeeting in Luxemburg

  • Events
      eventsguide-logo

      Online presentatie van de beste suppliers voor uw evenement.

      BESTE SUPPLIERS

      Nederland

      Vind hier de beste suppliers voor uw evenement .

  • Congres
  • Expotec
      expotecguide-logo

      Online presentatie van aanbevolen toeleveranciers die uw beurs (deelname) tot een succes maakt.

      BESTE TOELEVERANCIERS

      Nederland

      Vind de beste toeleveranciers voor uw beurs (deelname) in Nederland.

  • Incentives

      Online overzicht van de beste georganiseerde incentives voor uw (zakelijke) reis.

      TOP INCENTIVES

      Nederland

      Vind de beste nederlandse incentives voor uw (zakelijke) reis.

  • MBE
    • Meetings Business Event
      • Aanmelden
      • Programma MBE
      • Locatie MBE
      • Achtergrond
      • Eerdere editie’s
      • Organisatie

      Jaarljiks event voor iedereen die meetelt in de Meetings- en Congresindustrie

      Aanmelden

      Meld u hier aan voor het MBE 2023 op 30 januari 2023.

      Locatie MBE

      Het MBE 2023 wordt gehouden van Van der Valk Hotel Tiel.

      Achtergrond

      Alle Informatie over het jaarlijkse congres voor alle MICE-professionals.

      Eerdere edities

      Overzicht van de locaties, de jaarlijkse MEETINGS awards en de regionale en nationale winnaars.

  • Awards
    • MEETINGS® Awards
      • Achtergrond
      • Winnaars
      • Genomineerden
      • Stempagina’s
    • EVENTS® Awards
      • Genomineerden
      • Stempagina
    • Belangrijke data MEETINGS en EVENTS Awards
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About
    • About
      • About
      • Filosofie
      • Doelgroep MEETINGS
      • Abonnementen
      • Team
      • Privacy Statement
      • Disclaimer
    • Contact
Meetingsplatform

Terug naar Nieuwsoverzicht

Hoe organiseren we… een bedrijfsfeest

De feestdagen zijn achter de rug, het nieuwe jaar is al enkele weken geleden begonnen. Ongetwijfeld heeft u een of meer kerst- en nieuwjaarsbijeenkomsten meegemaakt. Was elke bijeenkomst geslaagd? Was het gezellig? Of had u al snel het idee dat het anders en vooral beter zou kunnen? In het eerste artikel van de nieuwe serie ‘Hoe organiseren we…’ bespreken we hoe we een leuk bedrijfsfeest kunnen organiseren.

Eigenlijk kan een bedrijfsfeest twee kanten op: of het wordt een daverend succes of het wordt een fantastische mislukking. In beide gevallen zal er nog lang over nagepraat worden. Vanzelfsprekend gaan we voor succes.

Wie en waarom?
Misschien kreeg u bij het lezen van de titel van dit artikel al de leukste ideeën. We gaan dit en we gaan dat en we kunnen zus en we doen zo. Heel goed. Noteert u die ideeën vooral ergens, maar leest u eerst dit artikel uit. De belangrijkste vraag is: voor wie organiseer je dit bedrijfsfeest? Het is altijd goed om u goed te realiseren wie er allemaal werkzaam zijn. Dat is goed voor de samenwerking en het kan voor een prettige werksfeer zorgen als u iets van de achtergronden van uw collega’s weet, bijvoorbeeld leeftijd, interesses, culturele achtergronden en gezinssituaties. Bedenkt u zich ook of u alleen voor uw collega’s of ook voor hun eventuele partners en kinderen iets organiseert. En mocht u overwegen, ook klanten uit te nodigen, dan zijn ook hun achtergronden van belang.

Voor wie is nu helder, maar met wie is ook een zinvolle vraag: betrek creatieve en praktische mensen bij het organiseren van het feest. Met een paar enthousiaste collega’s kunt u een< feestcommissie vormen. U staat er dan niet alleen voor en de kans op een daverend succes is vele malen groter. Naast wie is ook het waarom van het feest belangrijk: organiseert u een feest in het kader van een jubileum, klinkende resultaten of ‘gewoon, omdat het kan’ - of natuurlijk de beste kerstparty aller tijden…

Hoeveel?
U heeft nu een idee wie u uit gaat nodigen en waarom u het feest organiseert. De volgende vraag die beantwoord moet worden, is de vraag hoeveel mensen er komen. Allereerst bekijkt u hoeveel mensen er in totaal ‘in aanmerking komen’ voor een uitnodiging: hoeveel collega’s heeft u, komen er ook klanten en worden ook eventuele partners en kinderen uitgenodigd? Zorgt u ervoor dat mensen zich aanmelden. Dat geeft u het beste overzicht van hoeveel mensen er verwacht kunnen worden. Houdt u er ook rekening mee dat zo’n vijf à tien procent van de aangemelde gasten toch niet op komt dagen. Er kan altijd iets gebeuren, variërend van ziekte tot andere onverwachte redenen. Hoeveel is ook de vraag die betrekking heeft op de kosten. Hoeveel mag het feest kosten? Maak een goede begroting. Daar voorkomt u vervelende verrassingen mee.

Waar?
De volgende belangrijke vraag is waar u het feest gaat houden. Is dat op kantoor of gaan we naar een feest locatie elders? Een feest op een andere locatie geeft uw collega’s - uw gasten - veel sterker het gevoel dat men er echt even helemaal uit is. De locatie vergt een groot deel van uw budget, houdt daar bij het opstellen van de begroting rekening mee. Het aanbod aan locaties in Nederland is immens. De MEETINGS Locatie Top 500, die jaarlijks verschijnt, is de ideale gids voor wie een passende toplocatie zoekt. Een locatie moet passen bij uw idee van een feest: de grootte moet passend zijn bij het aantal gasten: niet te krap en zeker ook niet te groot. Ook moet de locatie passen bij de aard van het feest: wilt u een dansfeest, dan moet er een dansvloer zijn, maar ook ruimte voor de artiesten om zich voor te bereiden en even terug te trekken als dat gewenst of nodig is: een kleedkamer waar ze niet gestoord worden wordt erg gewaardeerd.

Licht en geluid moeten perfect in orde zijn. En voor wie (even) niet danst, maar wil genieten van het plezier van anderen, zijn gerieflijke zitjes onmisbaar. Ook de catering moet goed geregeld zijn. Immers, hoe geweldig een feest ook is, als de catering tegenvalt, zal dat letterlijk een wrange nasmaak geven, die lang in het geheugen van uw gasten blijft rondwaren. Een gezellige bar en smakelijke hapjes en drankjes voorkomen deze ellende. Veel locaties hebben goede contacten met evenementenbureaus, artiesten en cateraars. Daarom is het heel verstandig, van deze contacten en expertise gebruik te maken. Veel plezier en succes gewenst bij de voorbereidingen.

Deel dit bericht:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Meer Nieuws

Nieuws

Congresland Oostenrijk: The Austrian Way

  • 26 mei 2023

In het hart van Europa heeft het veelzijdige Oostenrijk een uitstekende reputatie als reisbestemming hoog te houden. Zakelijk en recreatief

trf meetings foto 162

De KNVB Campus brengt uw meeting in beweging

  •   26 mei 2023
trf-meetings-foto-156

Congresland Oostenrijk: The Austrian Way

  •   26 mei 2023
trf meetings foto 144

Congresland Slovenië: Groen, actief & gezond

  •   26 mei 2023
trf meetings foto 142

Lessen uit de Formule 1 voor goed leiderschap

  •   26 mei 2023
trf meetings foto 138

Ronald Koopman: ‘Ik schrijf voor iedereen’

  •   26 mei 2023
TRF MEETINGS FOTO 131

(UN)SEEN: Samen inzicht in duurzaam theater

  •   24 mei 2023

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2020, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Linkedin
Facebook
Twitter
Youtube
Pinterest

Lid / Partner van:

© 2020, MeetingsPlatform. All rights reserved