Van 31 mei tot 2 juni is de Messe Frankfurt dé hotspot voor de mondiale MICEsector. “De kern van IMEX is meer dan alleen zakendoen en het verder versterken van de groei van onze branche”, zegt Carina Bauer, CEO van de IMEX Group. “We willen u inspireren en dat willen we bereiken door u een creatieve, spetterende show te laten ervaren: een onvergetelijke ervaring, die ervoor zorgt dat mensen weer met elkaar verbonden worden, energie krijgen en – bovenal – plezier!”
IMEX Frankfurt is al twintig jaar wereldwijd een begrip in de branche. Hier presenteert zich een grote range aan deelnemers: destinaties, venues, supplyers, incentiveondernemers, conventionbureaus en vele anderen. Uit alle delen van de wereld zijn vertegenwoordigers op de beurs - sommigen hebben zich pas recent aangemeld.
Een primeur
Naast veel bekende deelnemers zijn er ook nieuwe spelers bij IMEX aanwezig. Een bijzonder voorbeeld hiervan is het nieuwe conventionbureau van Ethiopië, dat voor het eerst aanwezig is. Daarnaast is er door veel deelnemers de afgelopen twee jaar stevig geïnvesteerd in venues, aankleding en mogelijkheden. Veel hiervan zal eveneens op IMEX te zien zijn. Op deze manier wordt IMEX ook nu weer een internationale mix van agencies, corporates en associaties: meer dan 2.500 exposanten uit meer dan 150 landen kijken ernaar uit om hun mogelijkheden aan u te presenteren.
Educatie op maat
IMEX organiseert op maandag 30 mei, één dag voor de opening, specialisten met speciale, educatieve activiteiten voor associaties, agencies en corporate executives. Exclusive Corporate verwelkomt experts van SAP, KPMG en Siemens Healthineers voor case studies en peer-to-peer discussies. Planners kunnen deelnemen aan het Agency Directors Forum en onderwerpen kiezen die het beste bij hen passen: groeimogelijkheden, lessen uit de pandemie, aanpassen aan een veranderd eventlandschap, trends en technologie en personeelsbeleid. Daarnaast is er een exclusieve gelegenheid tot netwerken voor elk groep professionals. Het samenwerkingsprogramma biedt inzicht, inspiratie en realistische antwoorden op de uitdagingen waar onze sector mee wordt geconfronteerd.
Strategieën voor herstel
Meer dan ooit is het belangrijk om je voor te bereiden op de wereld van morgen. Daarom zijn er meer dan 150 educatieve events tijdens IMEX. Enkele voorbeelden hiervan zijn professionele ontwikkeling en bijscholing, creativiteit in communicatie, diversiteit, juridische zaken, inclusie en toegankelijkheid, innovatie en technologie en doelgericht herstel. Sinds de pandemie met haar lockdowns is er veel veranderd, bijvoorbeeld in teamdynamiek. Dat vergt nieuwe strategieën. In ‘Waar is mijn team?’ zal Tanesha Moody, voormalig directeur fi eld & eventsmarketing bij Bolt Financial u laten zien hoe een nieuw team vanaf level nul kan worden opgebouwd. Haar professionele theaterachtergrond zorgt voor een unieke kijk op het plannen en organiseren van events. Fitability® Recruiter bij You Search and Select en oprichter van The Hub, houdt een workshop om eventprofessionals te helpen omgaan met personeelsbeleid. Zijn visie legt hij zelf uit: “De branche is bezig zichzelf te herpakken en opnieuw op te bouwen. Veel bedrijven leggen daarom de focus op opschalen en het aantrekken van het juiste talent. In mijn sessie kunt u uw recruitment een boost geven, waardoor u grote stappen kunt zetten bij werving en selectie van talent.”
Andy Lopata, volgens de Financial Times één van de meest toonaangevende zakelijke netwerkstrategen van Europa, zal een panelsessie leiden waarin de strategie achter ‘Building back together’ wordt toegelicht. Eventprofessionals van Farnborough International, DRPG en Enited Business Events doen mee met deze panelsessie. Eén van de thema’s is de cruciale rol die sterke relaties hebben gespeeld bij het overleven tijdens de pandemie en bij het herstel van hun ondernemingen. Andy: “Relaties ondersteunen het succes van onze bedrijven en de evenementen waarbij we betrokken zijn. De pandemie heeft het onderhouden van deze relaties zeer bemoeilijkt - het aangaan van nieuwe relaties was zo mogelijk nog moeilijker. Mijn doel is, aanwezigen nieuwe ideeen en praktisch advies mee te geven en belangrijker nog: energie om actief een strategie te ontwikkelen om relaties op te bouwen en te onderhouden om zo hun bedrijf vooruit te helpen.”
Ontspanning en inspanning
Het Listening Collective, een sterk merk op het gebied van coaching, zal tijdens IMEX met een eigen ruimte aanwezig zijn: The Listening Lab. Hier kunnen deelnemers hun eigen ‘luistersuperkracht’ ontwikkelen. “Als er vakkundig naar ons geluisterd wordt en we worden uitgedaagd, horen we onszelf beter”, legt Jon Barnes, oprichter van het Listening Collective. “Dan volgt er verandering. U kunt dit zelf ook ervaren.” Deze focus op welzijn zet zich voort in de Be Well Lounge. Deze lounge wordt verzorgd door Inner Sense en mede mogelijk gemaakt door Costa Rica DMC en Weichlein Tours. Hier vindt de ruimte om te pauzeren, tot rust te komen en nieuwe energie op te doen. En wie de dag actief wil beginnen, kan meedoen met de IMEXrun: vijf kilometer wandelen, joggen of hardlopen langs de Main, de naamgever van de stad Franfurt am Main.
Carina Bauer verwacht veel van IMEX: “Met gerenommeerde deelnemers en gemotiveerde bezoekers zal onze beurs even het mondiale centrum zijn van onze branche, waar comfortabel en effectief zakengedaan kunnen worden. We kunnen niet wachten om weer in Frankfurt van start te gaan. Onze sector ademt face to face business.”
imex-frankfurt.com