Jeroen Henneke woonde en werkte meerdere jaren in de Belgische Ardennen. Hij leerde het veelzijdige Wallonië kennen en die ervaring kan hij perfect gebruiken in zijn huidige functie. Als Market Manager voor VISITWallonia
verzorgt hij samen met zijn team de promotie van Wallonië in Nederland. Voor vakantie- én zakelijk toerisme!
Maandag
VISITWallonia.be werkt nauw samen met meer dan 350 partners in Wallonië, waaronder hotels, congrescentra,
attracties en plaatselijke VVV’s. We bedenken promotiecampagnes, waaraan onze partners kunnen deelnemen onder het motto: samen staan we sterk. Ik werk aan een special van het magazine Villa d’Arte met de titel Verrassend België. Samen met 21 partners presenteren we op 30 pagina’s onze tips voor een korte of langere vakantie.
Dinsdag
Ook dinsdag staat in het teken van samenwerking. Als voorzitter van ANTOR Nederland leid ik een vergadering
van vertegenwoordigers van nationale toeristenorganisaties in Nederland. Maar liefst 29 bestemmingen zijn aangesloten. We delen kennis, organiseren events, verzamelen marktonderzoek en nodigen interessante partners uit voor presentaties.
Woensdag
We hebben vandaag een overleg over de Wallonia MICE Day, een evenement voor MICE professionals op 22
september 2023. Doelstelling is om managers op een efficiënte én effectieve manier kennis te laten maken met de mogelijkheden om in Wallonië te vergaderen, een congres of event te organiseren en natuurlijk met het aanbod van survival en teambuilding in de Ardennen. We maken het programma definitief zodat de uitnodigingen verstuurd kunnen worden.
Donderdag
Samen met onze persvoorlichter heb ik een afspraak met Time to Momo. We organiseren een persreis voor journalisten in verband met het uitbrengen van een reisgids over West- Wallonië. De timing is goed, want steeds meer mensen zijn op zoek naar bestemmingen zonder massatoerisme. De reisgids werd geschreven door een Nederlandse vrouw die in de provincie Henegouwen woont en weet welke bezienswaardigheden en restaurants een bezoek verdienen.
Vrijdag
Plannen maken én uitvoeren blijft het leukste dat er is. Onze campagnes zijn meestal een combinatie van offline en
online: een artikel in een magazine, een nieuwsbrief, posts op Facebook, Instagram en onze LinkedIn pagina. Met video’s, foto’s en tekst laten we zien wat Wallonië te bieden heeft aan natuur, historische steden, culinaire restaurants
en proeverijen. Ik maak en verzamel de content en stuur het naar onze mediapartners.
Meer informatie: LinkedIn
VISITWallonia – Nederland en/of Jeroen Henneke