Dertien Haagse locaties hebben de handen ineengeslagen om Den Haag nog steviger op de kaart te zetten: The Hague Venues. Deze samenwerking heeft als doel nog meer congressen en events naar de Hofstad te halen en om de klant in één oogopslag een helder overzicht te bieden van wat Den Haag aan toplocaties te bieden heeft. MEETINGS sprak met Thomas van der Zee, bestuurslid van The Hague Venus, over de kracht van samenwerken en de voordelen die The Hague Venues u biedt.
Den Haag heeft voor elk evenement de perfecte locatie. Het locatieaanbod is echter zo groot, dat het soms lastig is de juiste locatie te vinden. Thomas: “Met een eenvoudige tool op de website wordt het in één keer duidelijk welke mogelijkheden de aangesloten locaties bieden.”
Samenwerking
The Hague Venues is in 2021 officieel van start gegaan en bestaat uit venues waar u evenementen voor 150 tot 1.000 gasten kunt organiseren. Naast de capaciteit zijn er ook andere criteria: deze venues maken geen deel van een keten, hebben geen hotelfunctie en leveren service op hoog niveau. “Wij zijn een kwaliteitskeurmerk,” aldus Thomas. “Via de website kunt u kunt invullen wat voor soort event u wilt organiseren en voor hoeveel personen. Daarna kunt u in één keer meerdere offertes aanvragen. Dat werkt snel en efficiënt.” De samenwerking versterkt Den Haag als congresstad. “Als een klant bij één van de aangesloten venuesniet terecht kan, wordt er altijd doorverwezen naar een vergelijkbare locatie van The Hague Venues,” zegt Thomas. “Zo proberen we het event toch in Den Haag te kunnen laten organiseren.” Naast The Hague Venues is er ook het The Hague Convention Bureau. Dit richt zich op de internationale congresmarkt. The Hague Venues richt zich op de nationale markt, onder andere door het organiseren van locatie tours en andere informatieve events.
thehaguevenus.nl