De MEETINGSSTERREN zijn een nieuw classificatiesysteem voor de beste meeting-, congres- en eventlocaties. In Nederland heeft u een enorme keuze aan locaties voor uw vergadering, training, zakelijk evenement, congres of locatie voor uw teambuildingactiviteit.
De MEETINGSSTERREN helpen de organisatoren van zakelijke bijeenkomsten bij het zoeken van een locatie en geven inzicht in de kwaliteit van de verschillende locaties. Dit gebeurt primair in het classificatieregister van meetinglocaties in het vakblad MEETINGS, waar u bovendien regelmatig rapportages vindt van locaties die toegevoegd zijn aan het systeem. Ook worden de sterren vermeld op MeetingsGuide.nl, waar u locaties op een aantal punten met elkaar kunt vergelijken.
De MEETINGSSTERREN zijn ontwikkeld door het eerste en grootste vaktijdschrift over alle zakelijke aspecten van grote en kleine bijeenkomsten van Nederland en België: MEETINGS. Maandelijks informeert MEETINGS u over de meest mooie meeting mogelijkheden. Als zodanig zijn de MEETINGSSTERREN onderdeel van het brede platform MEETINGSCLUB waaronder ook MEETINGS en de MeetingsGuide vallen.
Het unieke aan de MEETINGSSTERREN is dat alle gewaardeerde locaties vermeld worden in het grootste vakblad voor zakelijke bijeenkomsten MEETINGS. Locaties die met vijf of zes sterren geclassificeerd zijn, worden uitgebreid beschreven – ook wordt er uitgebreid gemotiveerd waarom zij die sterren verdiend hebben. Geheel transparant en duidelijk voor de organisator!
Classificatieproces
Als u in aanmerking wilt komen voor de MEETINGSSTERREN, dan vragen wij u een vragenlijst in te vullen over uw locatie. Daarnaast vragen wij u ons een aantal zaken toe te sturen waaruit o.a. blijkt dat uw locatie voldoet aan diverse criteria in de volgende categorieën:
- Basis en/of locatiecriteria
- Facilitaire criteria
- Hospitalitycriteria
- Managementcriteria
Tevens wordt u gevraagd om ons documentatie toe te sturen waaruit onder andere de exacte capaciteiten van de locatie naar voren komen. Ook wordt u gevraagd om een kleine vergoeding. Deze wordt alleen in rekening gebracht indien uw locatie in aanmerking komt voor MEETINGSSTERREN.
Op basis van deze informatie besluit het redactieteam van MEETINGS of en voor hoeveel MEETINGSSTERREN uw locatie in aanmerking komt. U krijgt binnen twee weken na het toesturen van de informatie, doch zo spoedig mogelijk bericht. Bij drie of vier sterren krijgt u een certificaat toegestuurd en heeft u de mogelijkheid om tevens een wandbord te bestellen dat u aan de gevel van uw locatie kunt bevestigen. Als de redactie meent dat uw locatie mogelijk voor meer dan vier MEETINGSSTERREN in aanmerking komt, dan wordt er met u een afspraakgemaakt over een locatiebezoek. Naar aanleiding van dit bezoek wordt een classificatie vastgesteld.
Het wandbord –dat eigendom wordt van de locatie– en certificaat dat toegestuurd worden vermeldt in elk geval de volgende gegevens:
- Het aantal toegekende sterren
- De categorie: trainings / congres / vergader / evenementenlocatie
- Jaar van certificering
Tevens worden alle geclassificeerde locaties opgenomen in het register dat maandelijks in MEETINGS verschijnt, en op meetingssterren.nl en meetingsguide.nl.
Locaties kunnen maximaal zes MEETINGSSTERREN verdienen in de categorieën:
congreslocatie
evenementenlocatie
vergaderlocatie
trainingslocatie.
Aanmelding MEETINGSSTERREN
Klik hier voor meer informatie over het proces van aanmelding van de MEETINGSSTERREN
Vermeld in de mail de naam van de locatie en contactgegevens. Wij nemen dan zo snel mogelijk persoonlijk contact met u op
Voordelen van classificatie voor meetinglocaties
- Organisatoren van meetings en events kunnen de betere locaties onderscheiden van andere locaties
- Alle locaties met MEETINGSSTERREN worden als zodanig vermeld op MeetingsGuide.nl
- Een jaar lang in het register, maandelijks gepubliceerd in MEETINGS, het eerste en grootste vaktijdschrift in de markt van zakelijke bijeenkomsten
- De locaties met meerdere sterren staan uitgebreid vermeld in het blad met een groot editorial – het proces wordt zo inzichtelijk gemaakt. Dit maakt het transparant voor de (potentiële) klant
- Gebruik de MEETINGSSTERREN in al uw communicatie en PR naar buiten
- De mogelijkheid om een wandbord voor op uw pand te bestellen – u ontvangt sowieso een certificaat
- Een heel mooi marketinginstrument voor uw locatie.
Betekenis van de Sterren
Drie MEETINGSSTERREN: Goede locatie
Locaties met drie sterren zijn locaties voor een goede meeting, vooral voor het MKB. U bent echt even buitenshuis. De inrichting is netjes. Voor een kleine en betaalbare meeting een ideale locatie. Alle standaardzaken rondom veiligheid en hygiëne zijn goed geregeld en het sanitair is netjes.
Vier MEETINGSSTERREN: Betere locatie
Locaties met vier sterren hebben meerdere zalen en kunnen ook kleine congressen aan. De locatie is goed bereikbaar en u kunt er van op aan dat uw meeting in goede handen is. Gratis drinkwater hoort erbij en de informatievoorziening vooraf is goed geregeld.
Vijf MEETINGSSTERREN: Prima locatie
Locaties met vijf sterren kunnen praktisch alle vergaderingen, trainingen en congressen aan. De locatie is probleemloos toegankelijk voor iedereen en alle techniek is aanwezig, ook op het gebied van klimaatbeheersing. Premium locaties leveren kwaliteit en denken actief met u mee.
Zes MEETINGSSTERREN: Perfecte locatie
Locaties met zes sterren leveren de allerbeste kwaliteit. De temperatuur van de koffie klopt altijd en alle luxe en gemakken zijn tip top in orde. Alle nieuwste vergadertechnieken zijn aanwezig. Grote congressen en evenementen zijn hier in de beste handen.