Het was alsof het nooit anders was geweest. Na twee jaar coronamaatregelen zag de redactie van MEETINGS eindelijk weer de kans om een ‘ouderwetse’ bijeenkomst te organiseren waarbij de MEETINGS AWARDS werden uitgereikt. Op maandag 30 januari kwamen de genomineerden bij elkaar in Hotel van der Valk in Tiel. In uitgave 2-2023 van MEETINGS verscheen een terugblik die we ook graag online met u delen.
Vakmagazine MEETINGS
De jaarlijkse uitreiking van de MEETINGS AWARDS is een initiatief van vakblad MEETINGS en deze worden sinds 2006 uitgereikt aan de beste MICE-bedrijven en locaties in Nederland en België. De awards zijn ontstaan vanuit de tijdschriften Conference & Event en Training, Development & Locations die zijn samengegaan in het brede vakmagazine MEETINGS.
Grote belangstelling
Met een opkomst van zo’n 100 gasten mogen we spreken van een grote belangstelling voor dit event. De uitreiking werd gehouden in de sfeervolle Bloesemzaal onder regie en deskundige leiding van dagvoorzitter Erik Peekel van Bureau voor live communicatie ‘Aaaha’. Erik Peekel is één van de meest gevraagde dagvoorzitters van Nederland en bekend van zijn boek vol praktische tips: ‘Het evenement dat niemand wil missen – Hoe organiseer je dat?’ Hij wist ook deze middag de zaal weer te enthousiasmeren hetgeen bijdroeg aan de fantastische sfeer. Zijn ervaring en aanpak zorgden ervoor dat de delegaties actief werden betrokken bij de uitreiking van de prijzen.
Gastvrij bij van der Valk Hotel Tiel
Het spits werd afgebeten door Andrea van Schaik, Sales en Marketing Manager bij van der Valk Hotel Tiel die alle gasten van harte welkom heette en hen veel succes wenste met de uitslag van de MEETINGS AWARDS.
Betekenisvolle waardering
Heltjo Brinkman, directeur Brinkman Media Group bracht daarna in een zakelijk en gloedvol betoog de betekenis van deze prijs naar voren. “De prijs is een publieksprijs, een beloning voor uw bedrijf en uw team, in al zijn facetten. Van 1 oktober tot en met 31 december 2022 is er volop gestemd door onze lezers en uw gasten. Ze hebben hun stem laten horen en daarmee hun waardering uitgesproken. Het draagt daarmee niet alleen bij aan de bekendheid bij ‘bookers’ maar ook aan de naamsbekendheid in algemene zin. De lezers van onze bladen zien dat ook.”
Hij riep de aanwezige genomineerden op om deze prijs te gebruiken als succesmoment. “Gebruik deze prijsuitreiking niet alleen voor uw eigen bedrijfs-marketing en branding maar ook om uw medewerkers te bedanken. Pak dat moment en geniet ervan, het is een belangrijke motivator voor eenieder die bij het bedrijf is betrokken, dat heeft een positieve uitwerking naar uw klanten.” Daarnaast benadrukte hij het belang van marketing, onderbouwd met een paar mooie voorbeelden van zeer succesvolle bedrijven die door een uitgekiende marketingstrategie hun branding in stand weten te houden en te verstevigen.
Prijsuitreiking
Hierna nam Erik Peekel het over om te beginnen met het bekendmaken van de winnaars in de vier categorieën zijnde de beste vergaderlocatie´, evenementenlocatie, trainingslocatie en congreslocatie. Voordat bekend werd gemaakt wie elk onderdeel had gewonnen werden enkele commentaren van stemmers door hem voorgelezen. Uit de enthousiaste reacties van alle winnende deelnemers bleek steeds dat de effort die ze in hun bedrijf hadden gestoken ook was opgemerkt door hun gasten en de stemmers. Voor alle deelnemers was deze blijk van waardering dan ook een impuls om verder te gaan op de ingeslagen weg. De prijsuitreiking werd gevolgd door een gezellige nazit.