Vanaf mei 2021 is Claudi Groot Koerkamp de nieuwe directeur-bestuurder van Apeldoorn Marketing. Tevens is zij kwartiermaker voor Apeldoorn Partners, de beoogde nieuwe citymarketingorganisatie, waar naast Apeldoorn Marketing (AM) ook Toeristisch Platform Apeldoorn, Centrummanagement Apeldoorn (CMA) en Apeldoorn Congresstad (AC) deel van uit maken. De vier partijen hebben daartoe in decembEen directeur met ervaring en ambitie
Met de aanstelling van Claudi Groot Koerkamp krijgt Apeldoorn een ervaren citymarketeer. Claudi heeft in dienst van MarketingOost meerdere functies in Overijssel vervuld, waaronder die van merkleider IJsseldelta en brandmanager Stad en Regio Zwolle. Onder haar leiding is de city- en regiomarketing van Zwolle verder geprofessionaliseerd, wat geresulteerd heeft in meerdere nominaties en prijzen op het gebied van citymarketing.
Groot Koerkamp heeft enorm veel zin in haar nieuwe uitdaging in Apeldoorn: ‘Citymarketing is een proces van de lange adem en van samen op trekken. Met alle partners in de stad en in de regio, maar natuurlijk ook in nauwe samenwerking met de gemeente Apeldoorn. Ik heb de kennismaking met Apeldoorn als een warm bad ervaren en kan niet wachten om mijn steentje bij te dragen.’
Michel van Maarseveen, voorzitter van de Raad van Toezicht van Apeldoorn Marketing, is blij met de aanstelling van Groot Koerkamp. “De afgelopen jaren hebben de vier partijen al heel intensief samengewerkt. De verdere bundeling van kennis en expertise is een logische vervolgstap. En nu krijgt Apeldoorn ook een sterke directeur met veel ervaring en visie, die met haar team de stad en de regio voortvarend in de markt gaat zetten”, aldus Van Maarseveen.er een intentieovereenkomst afgesloten, met de Visie Citymarketing Apeldoorn 2025 als gezamenlijke basis.