De lente is onlangs begonnen. Een mooi moment om een nieuwe ambitieuze samenwerking wereldkundig te maken. D&B Eventmarketing, hét event- en experiential marketing bureau van Nederland én FX Agency, het snelst groeiende digital experience bureau van dit moment, bundelen hun krachten door het vormen van een nieuwe live & digital experience groep. Beide bureaus komen onder deze nieuwe groep te vallen.
D&B en FX geloven in de onmiskenbare impact van live met de meeslepende kracht van digitaal. “Met deze krachtenbundeling vervaagt de grens tussen live en digital. De mix van beide disciplines is de toekomst. Zo kunnen we completere belevingen en campagnes creëren die onze opdrachtgevers ondersteunen bij hun strategie, ambities en transformaties. Daarnaast zorgt het er ook voor dat we klaar zijn voor een wereld waarin mensen steeds meer gewend zijn om in een mixed reality te leven. En klaar zijn voor een nieuwe generatie die grenzeloos denkt, zowel letterlijk als figuurlijk.” Aldus Pieter Bas Boertje, CEO van de groep.
D&B en FX zien al langer dat evenementen en experiences een essentieel onderdeel zijn van de communicatie- en marketingstrategie van merken. Om in te spelen op deze groeiende behoefte bieden ze nu als groep de complete mix aan van communicatiestrategie, campagnes, creatieve content én live- en digitale experiences. De nieuwe groep wil met deze totaalaanpak mensen en merken gedurende het hele jaar betekenisvol verbinden met belevingen en interacties die raken en mensen in beweging brengen.
Volgens Niels Janssen, Chief Creative Officer van de nieuwe groep, is dit een ‘match made in heaven’. “Op alle fronten passen onze bureaus geweldig goed bij elkaar. Inhoudelijk, creatief en op het gebied van innovatie.” FX en D&B hebben elkaar gevonden in hun bevlogenheid. “Als we iets doen, dan is er de drive om voorop te lopen en de beste te zijn. Door deze samenwerking hebben we nóg meer expertise in huis voor klanten die daar behoefte aan hebben en kunnen we hen beter helpen met al hun vraagstukken die in deze tijd steeds complexer worden.”
De stappen van deze samenwerking worden heel zorgvuldig gemaakt. Peter Zijlstra, Chief Operations Officer van de groep: “Bij beide bureaus is veel aandacht voor onze talenten én ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en plezier. We hebben dan ook besloten om, met respect voor de sterke culturen en de hechte teams, voorlopig als FX en D&B in Utrecht en Hilversum te blijven en zullen elkaar inspireren en inhoudelijk verrijken en vanuit de nieuw gevormde groep intensief gaan samenwerken. Tegelijkertijd wordt er op groepsniveau gewerkt aan een nieuwe sterke naam en identiteit die we later dit jaar bekend zullen maken.”
Over D&B Eventmarketing
D&B Eventmarketing creëert al meer dan 40 jaar onderscheidende events en event campagnes met verhalen die je bijblijven. Circa 40 mensen werken voor organisaties als Nederlandse Loterij, KPN, Lely, Nyenrode, EY, Salesforce, Croonwolter&dros, Achmea, Schneider Electric en Enza Zaden.
Over FX Agency
FX Agency is het 14 jaar jonge bureau voor digital experiences. Met zo’n 40 mensen wordt er in Utrecht gewerkt voor een aantal van Nederlands bekendste merken waaronder Heineken, ASML, Deloitte, AkzoNobel, Top Employers Institute, Ahold-Delhaize, InHolland, TomTom en ING.
Deel dit bericht: