Rotterdam is vanaf heden weer een unieke evenementenzaal rijker. Dinsdag 8 oktober opende Diergaarde Blijdorp in het Oceanium de volledig vernieuwde Haaienzaal. Goed zichtbaar door de spectaculaire, 7,5 meter lange glazen wand waagden twee professionele duikers zich tussen de talloze haaien, barracuda’s en zeeschildpadden in het Atlantische Zeebassin. Onder water knipten zij feestelijk het lint door waarmee de Haaienzaal na een renovatie van enkele maanden weer geopend is. Onder de naam Roze Bubbels & Haaien volgde er een bruisend ‘Haai-Society’ event voor relaties en genodigden in samenwerking met het Rotterdamse pr-bureau MissPublicity die in het teken stond van bijzondere ontmoetingen.
Bijzondere evenementenlocatie
In 2001 werd het Oceanium van Diergaarde Blijdorp geopend, met in het hart van het gebouw de congres- en evenementenzalen EAUditorium en de Haaienzaal. De Haaienzaal is de populairste evenementenlocatie van Blijdorp met jaarlijks zo’n 250 evenementen, van vergaderingen tot huwelijksvoltrekkingen en van feestelijke kerstdiners tot volledige congressen. Tijdens de intensieve renovatie is alles vernieuwd en geüpgraded. De Haaienzaal heeft een sfeervolle, moderne uitstraling gekregen en is klaar voor een breed scala aan nieuwe en vernieuwende evenementen. Erik Zevenbergen, Directeur Diergaarde Blijdorp, vertelt: “We zijn heel blij dat we de parel in onze kroon weer kunnen openen. Wat de Haaienzaal uniek maakt is de 7,5 meter lange ruit die een spectaculair zicht geeft op de schildpadden, barracuda’s en haaien in het Atlantische Zeebassin. Door dit unieke uitzicht is een event in de Haaienzaal altijd een bijzondere gebeurtenis.” De Haaienzaal is ideaal te combineren met het EAUditorium voor enkel- of meerdaagse congressen en feestavonden, maar ook in combinatie met het gehele Oceanium voor een exclusieve avond.
Samenwerking Blijdorp en MissPublicity
De heropening van de Haaienzaal en het daaropvolgende Haai-Society event Roze Bubbels & Haaien markeert de start van de samenwerking tussen pr-bureau MissPublicity en Diergaarde Blijdorp. Doel van de samenwerking is om elkaar als twee echt Rotterdamse bedrijven te versterken en relaties uit het Rotterdamse bedrijfsleven samen te brengen en aan elkaar te verbinden. Clarissa Slingerland, oprichter-eigenaar van MissPublicity, vertelt: “Voor ons concept Roze Bubbels &… werken wij altijd samen met sterke partners in de Rotterdamse eventbranche. Wij zijn trots op onze nieuwe samenwerking met Diergaarde Blijdorp en gaan onze schouders zetten onder deze bijzondere, nieuwe plek. Niet alleen omdat de Haaienzaal een van de mooiste eventlocaties van de stad is, maar ook omdat ik zelf een enorme dierenfan ben. Wat is er dan mooier dan tussen deze fascinerende dieren zo’n exclusief feest te mogen geven en bijzondere ontmoetingen mogelijk te maken?” Roze Bubbels & … zal een jaarlijks terugkerend society-event worden in Diergaarde Blijdorp. Ieder jaar wordt een andere diersoort centraal gezet en worden nieuwe ontmoetingen uit de relatiekring van MissPublicity en Diergaarde Blijdorp gerealiseerd.
Over Diergaarde Blijdorp
Met 1,5 miljoen bezoekers per jaar is Diergaarde Blijdorp één van de best bezochte attracties van Nederland. Blijdorp wil natuur beschermen, herstellen en bewaren en zo veel mogelijk mensen inspireren hetzelfde te doen. De gasten krijgen een leerzame, inspirerende natuurbeleving in een officieel erkende botanische tuin. Bijzonder zijn de 21 rijksmonumenten van architect Van Ravesteyn waarvan een groot deel al is gerestaureerd. Hierbij wordt goed gekeken naar de inzet van duurzame materialen en slimme technieken om energie te besparen. Diergaarde Blijdorp investeert namelijk ook in een duurzame toekomst en draagt het GreenKey-keurmerk Goud.
Over Blijdorp Events
Blijdorp Events is de event- en productietak van Diergaarde Blijdorp. Jaarlijks organiseert Diergaarde Blijdorp zo’n 900 zakelijke events, van intieme vergaderingen tot personeelsuitjes tot 10.000 deelnemers. Wat Diergaarde Blijdorp bijzonder maakt als evenementenlocatie is de unieke omgeving met mooie thematiseerde locaties, moderne faciliteiten en bijzondere ontmoetingen met haar dieren. Een ervaren team van eventplanners, partymanagers en bediening staat garant voor een hoogwaardig culinair en service product.
Over MissPublicity
MissPublicity is één van de leidende pr-bureaus in Nederland en creëert zichtbaarheid in media voor verschillende lifestyle merken en bedrijven uit de hospitality, evenementen en culturele sector. In het portfolio zijn merken te vinden als Union Bikes, Stichting Promotie Schiedam, Foodhallen, BMW Nederland en MOJO Concerts. De wortels van MissPublicity liggen in Rotterdam maar het bureau heeft daarnaast een vestiging in Antwerpen en sinds 2016 ook in Amsterdam. Het bedrijf is onderdeel van de Publicity Group, waaronder ook ArtPublicity onder valt, die zich richt zich op bedrijven uit de kunst & cultuur sector.