Duurzaam circulair denken, handelen doen dus op de vakbeurs is een nieuwe uitdaging. Voor zowel de beursorganisatie, stand bouwers, u als exposant en voor de beursbezoekers. Het nodige wordt al gedaan maar er is nog veel te winnen. Green, LCA, circulair, MVO, Re- CiPe etc. zijn dé nieuwe buzz woorden. Motieven anno nu voor bezoekers om de vakbeurs te bezoeken en om contacten te leggen met exposanten die daadwerkelijk invulling geven aan toekomstgericht verantwoord ondernemen.
Voor u als exposant de kans bij uitstek om dat ook uit te dragen in materiaalgebruik, beeld en woord. Tijdens de InfraTech Ahoy en NOT Jaarbeurs waren daar al inspirerende voorbeelden van exposanten van te zien. Damwanden die een nieuwe toepassing krijgen in een nieuw project, en oude schoolborden die een tweede leven krijgen in ontwikkelingslanden. Speel hier dus als exposant op in. Laat zien hoe u als bedrijf concreet invulling geeft aan circulair, duurzaam ondernemen. Duurzaam met betrekking tot de producten die u voorstelt aan de beursbezoeker maar ook hoe uw bedrijf daar in dienstverlening invulling aan geeft.
Waar is de beursbezoekers anno nu naar op zoek
Natuurlijk gaan bezoekers naar de vakbeurs om bestaande relaties te ontmoeten, contacten te leggen met nieuwe partners en om bij te blijven op het vakgebied. Maar meer dan ooit is de beursbezoeker nu op zoek naar relevante oplossingen om een bijdrage te leveren aan een wereld die minder belastend is voor milieu en besparingen levert tijdens gebruik van producten en diensten. Als exposant een unieke kans dus om bezoekers mee te nemen in hun zoektocht om daar de juiste oplossingen voor aan te dragen. Was het tot voor kort nog een verborgen vraag of wens, nu kan u daar als exposant concreet naar vragen. Maar dat vraagt dus wel om een proactieve instelling van uw beursteam.
De beursbezoeker, uw potentiële toekomstige klant dus, heeft niet een bordje bij zich waarop staat: Ik ben op zoek naar duurzame circulaire producten. En naar een leverancier die MVO in het DNA heeft. Wees dus wel proactief! Slechts 2% van alle beursbezoekers wordt actief, vriendelijk én professioneel aangesproken in het beursgangpad. 98% loopt door. Gemiste kans dus voor u en de beursbezoeker. Want u heeft als het goed is wel wat te vertellen en te laten zien. De circulaire deur staat op een kier bij de bezoeker. Aan u als exposant de ultieme kans om die deur wagenwijd open te doen. Uw beursbezoeker welkom te heten en te informeren, enthousiasmeren over hoe u samen invulling geeft aan duurzaam ondernemen anno nu én straks. Duurzaamheid gaat immers ook over een langdurige wederzijdse renderende samenwerking.
Deel dit bericht: