Hybride evenementen zijn een belangrijke stap voorwaarts voor de evenementenindustrie om terug te keren naar live edities. Virtuele en hybride bijeenkomsten en conferenties zijn het afgelopen jaar exponentieel gegroeid. Dat geldt vooral voor de associatie sector, waar er behoefte is om samen te werken en content wereldwijd te delen tijdens een evenement met breder internationaal publiek. Deelnemers kunnen ervoor kiezen om het event virtueel bij te wonen op hun lokale hub of op een centrale bestemming, op basis van hun behoeften, middelen en reisbeperkingen.
The Hague Convention Bureau herkent deze trend en heeft samen met partnerstad Ottawa een nieuw concept, de ‘Hybrid City Alliance’, op het gebied van hybride bijeenkomsten voor congres- en evenementorganisatoren geïnitieerd.
De Hybrid City Alliance biedt organisatoren van internationale evenementen een gestroomlijnde evenement organisatie en service met de mogelijkheid om gebruik te maken van een zogenaamde multi-hub infrastructuur. In plaats van rechtstreeks met meerdere bestemmingen te werken, kunnen klanten gebruik maken van de nauwe banden van de Hybrid City Alliance. Ze krijgen een centraal contactpersoon bij een Alliance-lid naar keuze die de reacties, offerteaanvragen en oplevering zal coördineren.
De leden van de Hybrid City Alliance, hoewel op zichzelf heel verschillend, hebben overeenkomsten die hen tot ideale partners maken. Conferenties en bijeenkomsten verspreid over de hubs worden daarom desgewenst afgestemd op basis van capaciteit, ecosystemen, aanbod, specialiteit en ambiance.
The Hague Convention Bureau is trots de Hybrid City Alliance samen te lanceren met Ottawa Tourism Business Events en andere bestemmingen van wereldklasse, zoals Praag en Genève convention bureaus, die de passie voor de toekomst van evenementen en congressen delen.
De Hybrid City Alliance is een open community waarbij andere bestemmingen zich kunnen aansluiten als zij van deze samenwerking willen profiteren.
Bas Schot, hoofd van The Hague Convention Bureau, verwelkomde het initiatief met de woorden: ‘’Bij deze lancering gaat het niet over onszelf, maar om ons allemaal. Om onze industrie te helpen met het terugveren, moeten wij onze krachten bundelen. Daarom zijn we blij dat we ons partnerschap met Ottawa kunnen uitbreiden met nog meer gelijkgestemde en vooruitstrevende bestemmingen zoals Praag en Genève. We kijken er naar uit om andere bestemmingen te verwelkomen om samen met hen de toekomst van zakelijke evenementen vorm te geven.’’
‘’Voortbouwend op het succes van ons partnerschap met Den Haag is Ottawa trots om samen met andere bestemmingen met passie voor de toekomst de Hybrid City Alliance te lanceren. We kijken uit naar het samenwerken met sterke relaties, waarbij we middelen en contacten binnen de Alliantie zullen delen. Het resultaat zal zijn dat er meer business zal worden aangetrokken, dat we de kracht Ottawa laten zien aan de wereld en dat we verhalen over Canada kunnen delen op een internationaal podium.’’ voegt Glenn Duncan, Senior Vice President and Chief Marketing Officer van Ottawa Tourism Business Events toe.