Laatste nieuws

U kunt weer stemmen voor de MEETINGS Awards!

NH overtreft resultaat van 2019 met een omzet van 1,03 miljard Euro en een winst van 45 miljoen Euro

De oplossingenmachine: Van oplossing naar vraagstuk

Wouter Hart: De hele organisatie in beeld

Olympisch Stadion Al bijna 100 jaar bijzondere evenementen

MeetingsPlatform_logo
  • Home
  • Meetings
    • BENELUX
    • NEDERLAND
    • BELGIË
    • LUXEMBURG
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE
    • Meetings Business Event
      • Aanmelden
      • Programma MBE
      • Locatie MBE
      • Achtergrond
      • Eerdere editie’s
      • Organisatie
  • Awards
    • MEETINGS® Awards
      • Achtergrond
      • Winnaars
      • Genomineerden
      • Stempagina’s
    • EVENTS® Awards
      • Genomineerden
      • Stempagina
    • Belangrijke data MEETINGS en EVENTS Awards
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About
    • About
      • About
      • Filosofie
      • Doelgroep MEETINGS
      • Abonnementen
      • Team
      • Privacy Statement
      • Disclaimer
    • Contact
Menu
  • Home
  • Meetings
    • BENELUX
    • NEDERLAND
    • BELGIË
    • LUXEMBURG
  • Events
  • Congres
  • Expotec
  • Incentives
  • MBE
    • Meetings Business Event
      • Aanmelden
      • Programma MBE
      • Locatie MBE
      • Achtergrond
      • Eerdere editie’s
      • Organisatie
  • Awards
    • MEETINGS® Awards
      • Achtergrond
      • Winnaars
      • Genomineerden
      • Stempagina’s
    • EVENTS® Awards
      • Genomineerden
      • Stempagina
    • Belangrijke data MEETINGS en EVENTS Awards
  • Mediapakket
  • Nieuws
  • About
    • About
      • About
      • Filosofie
      • Doelgroep MEETINGS
      • Abonnementen
      • Team
      • Privacy Statement
      • Disclaimer
    • Contact

Terug naar Nieuwsoverzicht

The Rotterdam Experiment: The Future of Events 2030 – The Rotterdam Way

Onder de noemer van The Rotterdam Experiment onderzoekt de stad Rotterdam hoe de toekomst van de evenementenindustrie er uit gaat zien. Met een reeks van zeven hybride samenwerkingsexperimenten worden innovatieve oplossingen binnen en buiten de sector met de industrie gedeeld én getest. Dit alles gebeurt onder leiding van Rotterdamse futurist en bestsellerauteur Yuri van Geest. Het Rotterdam Experiment is een initiatief van het Rotterdam Partners Convention Bureau.

De impact van de coronacrisis op de evenementenbranche is enorm. De gevolgen zijn wereldwijd voelbaar, zo ook in Rotterdam. Het werk kwam abrupt tot stilstand, congressen en evenementen werden afgelast of doorgeschoven en er moest ineens gezocht worden naar creatieve online oplossingen. De lange termijn gevolgen voor de sector zijn onduidelijk en niet alleen COVID-19 heeft daar invloed op. Al langere tijd is een trend gaande van bewustwording rondom de impact van de branche op het klimaat en de digitalisering van evenementen en congressen. Juist nu is het moment om te innoveren, experimenteren en te onderzoeken wat de toekomst in petto heeft.

Yuri van Geest: “We gaan naar een nieuwe wereld toe: van controle naar vertrouwen, van schaarste naar overvloed, van afscheiding naar eenheid en van korte naar lange termijn. In ons hart zijn we verbonden met onszelf, elkaar, de natuur én het universum en laten we noodzakelijke verbeelding toe voor de systeemtransformatie die zich nu openbaart. Dit betekent voor de evenementenindustrie onder meer ruimte voor co-creatie, langere inhoudelijke sessies, diepe persoonlijke en professionele verhalen, retreats en nieuwe vormen van samenzijn.”

Met The Rotterdam Experiment wordt die uitdaging met beide handen aangegrepen. Rotterdam is internationaal befaamd om haar vernieuwingsdrift en staat te boek als stad van innovatie en experiment. Een stad waar bewoners en ondernemers met hun initiatieven en duurzame oplossingen bijdragen aan de nieuwe, weerbare, circulaire economie en zo oplossingen bieden voor mondiale problemen. En ook in deze tijd is de innovatiedrift van de stad groot.

Ieder Experiment vindt plaats op een andere locatie en wordt georganiseerd in een hybride vorm. Dit betekent dat een selecte groep fysiek aanwezig is en een groter publiek thuis of elders interactief mee kan ‘experimenteren.’ Daarbij staat er bij elk Experiment één thema centraal en vindt er een paneldiscussie met relevante gasten plaats. Hoofddoel: met zeven verschillende Experimenten en zeven verschillende thema’s oplossingen zoeken voor hét evenement van de toekomst. Alle opgedane kennis wordt, zoals het een waar experiment betaamt, online gedeeld. Online zijn ook de data en thema’s van de aankomende Experimenten te vinden.

De eerste editie van The Rotterdam Experiment vindt op donderdag 3 december zowel online als in het Postillion Hotel & Convention Centre WTC plaats en staat volledig in het teken van mixed reality en het verbinden van de ‘echte’ met de virtuele wereld binnen het netwerken. Onder andere VR-expert Freek Teunen is als deskundige betrokken bij dit eerste experiment.

Deel dit bericht:

Meer Nieuws

Tom Bellens van Mediamixer over voordelen bedrijfsfestivals ‘Een corporate festival geeft een podium aan het personeel’
Bedrijfsfestival

Tom Bellens van Mediamixer over voordelen bedrijfsfestivals ‘Een corporate festival geeft een

  • Robin Rijnsburger
  • 2 oktober 2023

Een bedrijfsfestival is helemaal van nu, zeker voor grote bedrijven. Helemaal anders dan een personeelsfeest. Een interessant format voor grote(re)

fd

Crowne Plaza Brugge biedt een inspirerende omgeving

  •   2 oktober 2023
fff

Tom Bellens van Mediamixer over voordelen bedrijfsfestivals ‘Een corporate festival geeft een podium aan het personeel’

  •   2 oktober 2023
MBE2019_2019-01-21_0213

U kunt weer stemmen voor de MEETINGS Awards!

  •   1 oktober 2023
bgh

Beeld & Geluid draagt concreet bij aan een beter klimaat door samenwerking met Greenbookings.

  •   28 september 2023
Naamloos

De Euromast is dé plek voor een next level meeting of event

  •   26 september 2023
ki

Gooiland Events Hilversum ‘Something big is coming!’

  •   25 september 2023
Loading...
PrevVorigeEvenementenbranche komt met Nationaal Evenementenplan
VolgendeLandcommanderij Alden Biesen herdenkt brand van 50 jaar geledenNext

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2020, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van:

Contactgegevens

BMG Business B.V.

Bezoekadres
Kerkenbos 10-15E
6546 BB Nijmegen

Telefoon
+31 (0)24 760 06 60

E-Mail
info@brinkmanmediagroup.nl

©2020, Brinkman Media Group

Meetings

MEETINGS
MeetingsGuide
Meetings Locatie Top-500
International Conferences
Meetings Business Event
Meetings® Awards
Expotec
ExpotecGuide

Events & Showbizz

MEETINGS
Events & Showbizz
Events Awards
EventsGuide

Travel

TRAVEL – Business & Incentives
TravelGuide

Meetings Awards

Congres
Congrestheater
Evenementen
Teamactiviteiten
Supplier
Training
Vergader

Events Awards

Eventsbedrijven
Eventssupplier

Ranking

Meetingssterren

Linkedin Facebook Twitter Youtube Pinterest

Lid / Partner van: