Unlimited Solutions introduceert, in samenwerking met EY, de nieuwe Plug & Playtool Flockey. De launch van de tool is op het Eurovisie Songfestival, waarmee Unlimited Solutions zich ook “Official Supplier” mag noemen van Eurovision.
Flockey is een slimme app, die gebruik maakt van gepatenteerde en awardwinnende technologie (SAP innovation award) van EY en het Scandinavische Forkbeard die afstand en duur tussen bezoekers meet en registreert met behulp van geanonimiseerde bluetooth low energy (BLE) gegevens van de mobiele apparaten, eventueel aangevuld met wearables en/of locatie beacons. Hierdoor hebben organisatoren realtime inzicht in de bezoekersstromen, afstand, duur en locatie van alle contacten van bezoekers en medewerkers in de event locatie. Zo wordt de organisatie in staat gesteld een veiligere omgeving te creëren.
Flockey is beschikbaar in 2 varianten; de volledig anonieme versie om bezoekers te monitoren en een versie waarbij de monitoring geïntegreerd is in een digitaal event ticket op basis van blockchain technologie (in samenwerking met GUTS en draaiend op het GET protocol).
Het Eurovisie Songfestival 2021 in Rotterdam Ahoy is het eerste grootschalige event waar Flockey ingezet wordt, zowel voor alle medewerkers als alle delegaties, maar ook voor het eventuele publiek tijdens de 9 shows. Flockey biedt de organisatie een op maat gemaakt dashboard om de menigte en zijn bewegingen in realtime te volgen en te loggen en helpt daarmee om een veiligere omgeving te creëren.
Meer informatie: flockey.nl