De persconferenties van het kabinet zijn iedere keer weer van grote betekenis. Met name voor de gastvrijheidssector. Nu er steeds meer ruimte komt om weer te ondernemen is het aan de ondernemers om te zorgen voor een veilige situatie.
Anders denken
Voor iedereen in de gastvrijheidssector geldt: we moeten anders gaan denken. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf veilig is en dat je toch gastvrij blijft. Hoe doe je dat en wat kan wel en wat niet. En hoe zorgen minder bezoekers toch voor genoeg omzet.
Samen met Provincie Flevoland, VNO NCW/MKB Midden Nederland zet Visit Flevoland wekelijks een bedrijf in de kijker dat op een geheel eigen manier omgaat met de 1,5 meter economie. Allemaal bedrijven die (bijna) open kunnen en voorbereidingen treffen. Ook bedrijven die behalve de ‘verplichte’ keuzes als desinfectie en ruimte, op een andere manier hun gasten willen verrassen. Ze hebben een switch gemaakt, zowel in mindset als in fysieke zin.
Kern ondernemerschap
Gedeputeerde Provincie Flevoland Jop Fackeldey: “Ondernemers zijn en blijven creatief, zelfs in deze moeilijke tijden. Ze blijven het liefst bezig met de toekomst en geven deze vorm. Ook bij veranderde omstandigheden. Dat geeft energie en is volgens mij de kern van het ondernemerschap. Zelf perspectief scheppen en weer vooruit durven kijken. En als overheid helpen we waar dat kan.”
Inspireren
Visit Flevoland zorgt voor de filmpjes en brengt ze uit op diverse kanalen. Rinkje Tromp van Visit Flevoland: “Met de filmpjes willen we bedrijven inspireren. Zo bereiden we ons samen met alle ondernemers, VVV’s en citymarketing organisaties voor om in campagnes te laten zien hoe ruim en veilig Flevoland is.”
Filmpjes
De filmpjes zijn te bekijken op visitflevoland.nl/idee en worden gedeeld via social media en de social media van de provincie, VNO-NCW/MKB Midden Nederland.
Filmpje gedeputeerde Jop Fackeldey
Filmpje Hajé Hotels en Restaurants