Zwolle is niet alleen een populaire bestemming onder toeristen en citytrippers, ook de zakelijke markt ondervindt dat Zwolle een inspirerende stad is. Een plek waar het goed zaken doen is en waar gouden ideeën ontstaan. Congresregio Zwolle lanceert hiervoor de nieuwe brandvideo ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ met als belangrijke doelstelling het vergroten van het aantal congressen en zakelijke bijeenkomsten in de stad en de regio.
Economische topregio
Zwolle is een stad vol ambitie. Met de sterke sectoren ICT en e-commerce, health en de creatieve en slimme maakindustrie streeft de Regio Zwolle ernaar om uit te groeien tot economische topregio van Nederland. Daarbij zijn zakelijke bijeenkomsten een belangrijke motor voor de economie en werkgelegenheid. Maar congressen dragen, volgens recent onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen, naast de economische positie ook bij aan de maatschappelijke doelstellingen van de stad, door de positieve bijdrage op lange termijn. Uit onderzoek blijkt eveneens dat het aantal grootschalige evenementen zal afnemen wat meer kansen biedt voor middelgrote steden en venues. Dit biedt kansen voor Zwolle met een aanbod in de regio van 120 zalen en geschikt voor bijeenkomsten tot 3.000 personen.
Hanzestad
Zwolle heeft een rijk Hanze-verleden. “Het historische decor, de kennis in de regio én de meest moderne faciliteiten vormen de perfecte combinatie voor succesvolle congressen en vergaderingen. Zwolle stimuleert zakelijke creativiteit en inspiratie en biedt een broedplaats voor nieuwe ideeën”, zegt Kitty Onder de Linden van Congresregio Zwolle. De stad en regio zijn ruim bedeeld met theaters, kerken, hotels en een stadion voor bijeenkomsten en vanuit de historische binnenstad van Zwolle is het een kleine stap naar het groene en waterrijke achterland vol rust en ruimte, waar gastvrijheid en oprechte aandacht nog heel vanzelfsprekend zijn.
Over Congresregio Zwolle
Congresregio Zwolle, onderdeel van MarketingOost, richt zich op de marketing en promotie van het zakelijk toerisme in de Regio Zwolle en fungeert als intermediair tussen opdrachtgever, locaties en overheden. Bij de nieuwe brandvideo werkte Congresregio Zwolle samen met de Gemeente Zwolle, Hotel Lumen, Zwolse Theaters, Theater Buitensoos en Hotel Mooirivier. Bekijk ‘Zwolle broedplaats van aha-momenten’ op www.congresregiozwolle.nl